Namo Naujienos

Informatika pradinukams Pilviškių „Santakos“ gimnazijoje

1027
0
DALINTIS
Eilinė pamoka Suomijos pradinėje mokykloje

Vilkaviškio r. Pilviškių „Santakos“ gimnazija – viena iš 10 šalies mokyklų, 2017–2018 m.m. dalyvaujančių Ugdymo plėtotės centro ir LR Švietimo ir mokslo ministerijos vykdomame projekte „Informatika pradiniame ugdyme“. Keturios šios mokyklos pradinių klasių mokytojos į ugdymo procesą integruoja informatikos pradmenis savo klasėse. Mokiniai kartu su savo mokytojomis informatinio mąstymo gebėjimus ugdo naudodami naujas priemones: edukacines bitutes – robotukus Blue-bot, programas ScratchJr, CodeMonkey, žaidimą ScottieGo!, „Bebro“ korteles ir kt.

Projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ numatytos įvairios veiklos: mokymai komandoms, mokyklų konsultavimas, metodinės medžiagos bei programos kūrimas ir išbandymas, stažuotės užsienio ugdymo įstaigose, įvairūs konkursai. Mokytojos Rūta Bakūnienė ir Daiva Neiberkė parengė filmuką – pristatymą vaizdo klipų konkursui „Informatika pradiniame ugdyme“, kuriame atskleidžiama, kaip mokyklos komanda kuria ir išbando pradinio ugdymo informatikos turinį. Dalyvavimas projekte mokytojoms suteikia galimybę tobulėti, padeda modernizuoti mokymą pradinėse klasėse, o mokiniams – tai įdomus ir dinamiškas mokymasis.

Spalio 24–28 d. projekte dalyvaujančios mokytojos Asta Pavilonienė ir Vilija Kasiliauskienė kartu su kitomis pradinių klasių mokytojomis iš įvairių Lietuvos mokyklų, keletu darbuotojų iš Ugdymo plėtotės centro, Švietimo ir mokslo ministerijos bei VU profesore Valentina Dagiene lankėsi Suomijoje, Turku miesto mokyklose ir universitete. Vizito metu siekta geriau susipažinti su Suomijos švietimo sistema ir jos metodų pritaikymu Lietuvoje. Kelionę padovanojo pasaulinė IT kompanija, programinės įrangos tiekėja „Bentley Systems“. Vizitą kuravę Turku universiteto profesoriai Erkki Sutinenas ir Mikko-Jussi Laakso pasirūpino, kad mokytojai iš Lietuvos turėtų galimybę stebėti pamokas įvairiose mokyklose, organizavo diskusijas apie Suomijos mokytojų rengimą, supažindino ir mokė naudotis Turku universiteto kuriama modernia mokymosi aplinka ViLLE.

Suomijos mokyklų sistema laikoma švietimo sistemų lydere ne tik Europoje, bet ir pasaulyje. Suomijos švietimo sistema yra orientuota į lygybę. Ji paremta idėja, kad kiekvienas vaikas turi gauti galimybę tobulėti ir išpildyti savo potencialą, nepriklausomai nuo tėvų finansinių galimybių. Visi vaikai, nepriklausomai nuo jų gebėjimų, mokomi toje pačioje klasėje. Apsilankiusios Suomijos mokyklose pedagogės pastebėjo, jog skambučio ten nėra. Galioja taisyklė, jog kiekviena pamoka prasideda kas valandą. Suomijos mokyklose vaikai jaučiasi tarsi namuose. Įėję į patalpas, jie nusiauna batus ir avalynę nešasi prie klasės. Vaikai  vaikščioja basomis arba apsiavę įvairia kambarine avalyne. Pradinis ugdymas ten trunka šešerius metus. Kitaip nei Lietuvoje, vaikai pradinėse klasėse nėra testuojami, pirmąjį egzaminą laiko baigdami 9 klasę. Suomių vaikai ugdomi laikantis principo „mažiau yra daugiau“, todėl mokiniai dirba neskubėdami, jaučiasi saugūs, motyvuoti, o mažos nesėkmės skatina pačius mokinius, akylai stebint ir padedant mokytojams, patiems ieškoti problemų sprendimo būdų. Mokytojas projektuoja, reflektuoja su mokytojo padėjėju ir mokiniais, laisvai pasirenka darbo priemones ir metodus, planuoja ugdymo veiklą. Jo tikslas – labai gerai pažinti kiekvieną vaiką, padėti jam įveikti ugdymo(si) sunkumus ir tobulėti.

Pedagogų delegacija apsilankė dviejose Suomijos mokyklose. Lankantis jose žavėjo didelė pagarba mokytojui, laisvė ir pasitikėjimas, mokinių ir mokytojų atsakomybė siekiant bendrų kokybiškų mokymo(si) rezultatų, mokinių savarankiškumas, „pamoka be rėmų“, mokyklos erdvių išnaudojimas (pamokos vyksta ne tik klasėse, bet ir koridoriuose), šilti mokytojų ir mokinių santykiai. Visus delegacijos dalyvius pakerėjo mokytojų santūrumas, ramus ,,susikalbėjimas“ su mokiniais, „tylos nameliai“ su puikia garso izoliacija, kuriuose pertraukų metu vaikai gali žaisti, pailsėti, pasikartoti užduotis, susikaupti kitai pamokai. Jie stebėjosi erdvėmis poilsiui, įvairioms veikloms, mokykliniais baldais klasėse ir mokinių judėjimo laisve pamokos metu atliekant užduotis, savarankiškumu, atsakingumu.

Projekto metu įgyta patirtis padės mokytojoms drąsiau įgyvendinti projekto idėjas pamokose, modernizuoti mokymą pradinėse klasėse, pradedant ugdyti pačius paprasčiausius informatikos, informatinio mąstymo gebėjimus, kurių reikia XXI amžiaus piliečiui.

Asta Pavilonienė

Įspėjame: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.