Namo Aktualijos

Abonentų skaičiaus kaime besiekiant – visos priemonės galimos?

917
1
DALINTIS

Kybeikių kaimo gyventojams R. ir K. Mikuliams šalto vandens skaitiklis įrengtas už jų sklypo ribos, šulinyje, maždaug 70 metrų atstumu nuo namo įvado – „taip, kaip niekur kitur ant svieto“, piktinasi gyventojai. Mikuliai, pasakodami šios istorijos pradžią, kalba net apie vienerių metų laikotarpį.

„Prieš metus UAB „Vilkaviškio vandenys“ specialistai apžiūrinėjo patalpas ir vertino galimybes vandens skaitiklių įrengimui tiek gyvenamajame name, tiek ūkiniame pastate.

Pasirodo, galimybių ir sąlygų juos įrengti civilizuotai – nerado. Ir šiais metais, galbūt dėl to, jog baigiantis terminui, kai „Vilkaviškio vandenys“ turi įvykdyti tam tikrus įsipareigojimus – padidinti „abonentų su skaitikliais“ skaičių – jie ėmėsi bendrovei, bet ne mums, gyventojams, patogesnio ir lengvesnio kelio. Mes esam mokūs, vadovaujantis vis dar galiojančia sutartimi, už vandenį mokame pagal apskaičiuotą vidutinį savivaldybėje suvartojamo geriamojo vandens kiekį vienam gyventojui. Be to, sutinku ir neatsisakau, jog skaitiklis būtų įrengtas, bet prašau tai atlikti laikantis visų protingumo principų ir įstatymų nustatyta tvarka,“ – piktinasi istoriją pasakodami ir apie bendravimo ypatumus su UAB „Vilkaviškio vandenys“ atstovais  kalbėdami  Kybeikių kaimo gyventojai.

Problema kyla dėl to, kad gyventojai svarsto, kaip jie kas mėnesį turėtų perskaityti skaitiklio parodymus – juk vandens apskaitos mazgas įrengtas šulinyje ir net ne 50 cm gylyje, kaip nurodoma analogiškų šulinių schemoje, o gerokai giliau – jis įrengtas gal net 1 metro gylyje. Negana to, šis šulinys nuo skaitiklio įrengimo jau du kartus buvo pilnas vandens, o skaitiklis skendėjo giliai vandenyje. Jeigu kas mėnesį teks ištraukinėti vandenį tam, kad būtų galima pažiūrėti skaitiklio duomenis ir atkėlinėti betoninį dangtį, tai jau nemenka užduotis ir įsipareigojimai, kurių vargu ar kas nors norėtų. Be to, abonentas atsako už vandens apskaitos mazgo patalpos ir jos įrangos techninę būklę bei plombas, sudaužytą, savavališkai nuimtą arba pavogtą vandens skaitiklį savo lėšomis atstato taip pat abonentas. Nenuostabu, kad vandens vartotojai nesutinka pakeisti iki šiol galiojusios sutarties sąlygų ir dėl to jiems grasinama  nutraukti vandens tiekimą.  Bet ar tikrai mokūs ir nepilnametį vaiką auginantys vartotojai gali likti be vandens, ar tai būtų humaniška ir teisėta iš tiekėjo pusės?

UAB „Vilkaviškio vandenys“ direktorius Ramūnas Kašinskas šią situaciją mato ir aiškina kitaip. Anot jo, prieš metus laiko Mikuliams buvo išsiųstas pranešimas, raginantis paruošti vietą ir suteikti galimybę įrengti vandens apskaitos mazgą. Atsako į ši pranešimą nesulaukusi bendrovė, praėjus net metams, ėmėsi kitų būdų apskaityti vandenį trasoje, kurioje, anot bendrovės, patiriami nemenki vandens nuostoliai. Dėl to ir buvo įrengtas kontrolinis vandens apskaitos mazgas šulinyje (trasoje į Mikulių namų valdą).

Dėl to, kad Mikuliai nerodė iniciatyvos ir noro įrengti vandens apskaitos mazgą gyvenamajame name, jiems buvo pasiūlyta pasirašyti sutartį ir naudotis kontrolinio vandens apskaitos mazgo skaitiklio parodymais, kuriuos, anot bendrovės direktoriaus, patikrintų ir perduotų bendrovės darbuotojai, abonentui net nereikėtų vargintis atkėlinėjant šulinio dangčio ir traukiant vandenį, kad pamatytų skaitiklį.

Bet čia ir vėl vartotojams koją kiša aplinkybės. „Tokios aplinkybės neleidžia mums, buitiniams vartotojams, sekti tikslius skaitiklio parodymus ir sudaro terpę potencialiam sukčiavimui ir nepasitikėjimui tarp šalių,“ – mano gyventojai.

Panašu į dvi skirtingas istorijas, kur visi teisūs ir kompromisui vietos nėra. Ambicijų daugiau ir jos, kaip ta vandens srovė, nekontroliuojama teka, padarydama dar daugiau problemų ir papildomų išlaidų ne tik  bendrovei, bet ir vartotojams. Vandens tiekėjas ir vartotojas nesusikalba, neieško problemos sprendimo būdų. Kaip bendrovės direktorius juokaudamas sako: „Tai ką, man dabar su gėlių puokšte pas juos eiti?“ Nereikalingos šioje situacijoje gėlės, juk su jomis nei nusiprausi, nei troškulį numalšinsi.

Gyventojai, pasirodo, ne iš kelmo spirti ir visai nesvarbu, kad kaime gyvena – jie kovoja už savo teises ir reikalauja to, kas jiems priklauso – civilizuoto gyvenimo sąlygų. Jie neatsisako mokėti už sunaudotą vandenį, tik siekia, kad tai būtų padaryta įstatymų nustatyta tvarka. O bendrovės eksploatuojamuose tinkluose patiriami vandens nuostoliai negali būti „nurašyti  kvailesniems“.

Problemos pačios savaime niekada neišsisprendžia ir, kaip matome iš pavyzdžių, kad tik su trečiųjų asmenų pagalba – šį kartą – tarpininkaujant, arba kitaip tariant, „vertėjaujant“ Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybai  – pavyko pralaužti ledus arba nuleisti ant žemės UAB „Vilkaviškio vandenys“, kad prasidėtų abipusis, mandagus, kultūringas ir produktyvus dialogas. Taigi, jau panašu, kad greitu metu šalto vandens apskaitos mazgas bus įrengtas namo įvade.

Laura Čižauskienė

Susijęs straipsnis: http://suduvis.lt/2017/09/07/vilkaviskieciams-neprisijungus-prie-nuoteku-sistemos-reikes-sumoketi-11-milijona-euru/

1 komentaras

Įspėjame: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.