Namo Aktualijos

Apie vargus, norint gauti išmoką iš draudimo bendrovės

352
2
DALINTIS

Tikriausiai kiekvienas žino istorijų, kaip sunku būna iš draudimo bendrovių išsiprašyti jums priklausantį žalos atlyginimą. Draudimo sumos, ypač automobilių, jau baigia peržengti padorumo ribas – apdrausti lengvąjį automobilį „Kasko“ neužtenka vieno mėnesio atlyginimo, rizikos faktorių kasmet vis daugėja, tačiau kai nelaimei atsitikus reikia išsiprašyti priklausantį žalos atlyginimą, tenka patirti didžiulį nervų karą. Su skaitytojais norime pasidalinti viena istorija, kuri gal paskatins ir jus diskusijai.

Jauna nedidelio Sūduvos miestelio gyventoja papasakojo savo istoriją, ką jai teko patirti, norint atgauti draudimo pinigus.

„Esu girdėjusi, kad draustis reikia tik toje draudimo bendrovėje, kur turi pažįstamą vadybininką, nes kitaip nelaimės atveju labai vargsi, kol išsiprašysi tau priklausančią draudimo sumą, o ir pasiūlys pirmiausia – tik ašaras, reikės ilgai įrodinėti, kad gautum tai, kas tau priklauso. Tačiau ką daryti tiems, kurie neturi tokių pažįstamų ir prie draudėjų „prieiti“ nemoka? Noriu pasidalinti savo kovos istorija su bendrove „Compensa“. Iš tikrųjų keistai man pačiai skamba žodis „kova“, mat tokios bendrovės turėtų būti mūsų guodėjos ir gelbėtojos, o ne skriaudėjos.

Vasario viduryje auto įvykio metu buvo sudaužytas man priklausantis automobilis. Kadangi buvau apdraudusi „Kasko“,  paskambinau į draudimą, registravau įvykį.

Po kelių dienų atvyko vietos ekspertas, apžiūrėjo, surašė ir liepė laukti.

Praėjo savaitė, dvi. Kovo pradžioje, nusibodus laukti, skambinu į „Compensa“ – kodėl po dviejų savaičių dar nėra atsakymo? „Jūsų žalos nagrinėjimas perduotas ekspertui Justui,“ – informuoja mane atstovė. Skambinu Justui, šis paaiškina, kad dar neturi atsakymo iš policijos.

„O ar jūs išsiuntėte jiems užklausimą, nes policija gal nežino, kad automobilis pas jus draustas?“ – pasiteirauju.

„Taip išsiunčiau, bet jie dar neatsiuntė atsakymo,“ – užtikrina ekspertas Justas. O aš laukiu vėl. Laukiu savaitę, antrą. Kai nusibosta laukti, skambinu Justui, šis neatsiliepia. Kas belieka – skambinti į policiją, kodėl jie taip lėtai dirba. Taigi, skambinu į policijos komisariatą  – gal galėtų jie greičiau išsiųsti atsakymą „Compensai“ pagal užklausimą.

„Pagal kokį užklausimą?“ – nustemba šie. Jauna pareigūnė pradeda ieškoti ir po kurio laiko perskambina, kad jokio užklausimo jie nėra gavę, paprašo to eksperto telefono ir pažada, kad patys kuo skubiau susisieks ir parengs raštą apie autoįvykį. Policija savo paslaugumu šįkart nustebino – matyt, atėjusi nauja, nebiurokratiška karta.

Praėjus daugiau nei mėnesiui nuo autoįvykio, jau kovo antroje pusėje vėl pradedu skambinti ekspertui. Neatsiliepia nei ryte, nei vakare. Rašau laiškus į viešą paštą, nes eksperto adreso nežinau. Skambinu į bendrą telefoną, išgirstu pažadą – ekspertui perduosime, susisieks. Iš tikrųjų, kovui einant į pabaigą, parašo ekspertas laišką – terminų jis nepažeidė, nes sprendimą jie turi priimti per mėnesį nuo paskutinio dokumento gavimo datos, tai yra kovo 15 dienos – po mėnesio nuo autoįvykio. O paskutinis dokumentas gautas… jau minėta policijos pažyma, kurią išsiieškojau pati, paskambinusi į policijos komisariatą.

Čia jau mano kantrybė trūko ir teko ekspertui priminti, jog jis apsimelavo, man sakydamas, jog išsiuntė užklausimą policijai, nors iš tikro nė piršto buvo nepajudinęs.

Vos išsiuntusi šį laišką, sulaukiau skambučio. Ekspertas paskambino ir pasakė žalos sumą, kuri man paskirta. Suabejojusi paklausiau, kaip galėčiau gauti detalią skaičiavimų sąmatą.

„Tai ne sąmata, tai paskaičiavimas, o jį norint gauti, reikia atsiųsti savininko prašymą su asmens dokumento kopija. Nes to reikalauja asmens duomenų apsaugos įstatymas“.

Suabejoju, ar asmens dokumentų kopijų su asmens kodais siuntinėjimas elektroniniu paštu saugo mano asmens duomenis, tačiau išsiunčiu. Po prašymo vėl praeina gal savaitė, kol atsiunčiamas raštas su jame įrašytais grubiais paskaičiavimais ir įspėjimu, kad už nepriklausomo eksperto samdymą jų bendrovė neapmoka.

Ką gi, tenka ekspertą samdyti iš savų pinigų. Skirtumas ne toks jau ir mažas – virš 500 eurų. Išsiunčiau eksperto išvadas jau balandžio pirmomis dienomis. Tą savaitę ekspertui Justui vėl prisiskambinti neįmanoma nei ryte, nei po pietų. Nekelia ragelio. Rašau vėl laišką, bandau jo ieškoti per savo draudėją. Po savaitės gaunu laišką, kad jis mano laišką gavęs, apie sprendimą praneš.

Lygiai du mėnesiai susirašinėjimo ir bandymų prisiskambinti praėjo nuo autoįvykio, kol žalos kompensavimo pinigai įkrito į sąskaitą. Per tą laiką, kaip minėjau, pačiai teko ne tik į policiją pažymos kreiptis, bet ir pačiai ekspertą samdyti. Draugai juokauja, kad „Compensa“ man turėtų atlyginimą mokėti, nes jų darbuotojas nedirbo.

Žala buvo atlyginta tokia, kokią nustatė mano pačios samdytas ekspertas. Todėl kyla klausimas, kodėl iš karto draudimo bendrovė neapskaičiuoja tinkamai žalos – trūksta kompetencijos ar tikimasi kažką apgauti? Ir kitas klausimas – kokiu tikslu ekspertas vilkino man žalos atlyginimą, ko daugiau iš tokių jo veiksmų turi bendrovė – naudos ar žalos?“

Redakcija į šiuos klausimus paprašė atsakyti ir minimos bendrovės „Compensa“.

Mindaugas Balinskas, „Compensa Vienna Insurance Group“ Žalų departamento direktorius:

„Apgailestaujame dėl susiklosčiusios situacijos ir klientės patirtų nesklandumų – jau susisiekėme su kliente ir asmeniškai jos atsiprašėme dėl užsitęsusio žalos atlyginimo proceso. Savo klientams visuomet siekiame teikti aukščiausios kokybės paslaugas, todėl esame dėkingi už bet kokį grįžtamąjį ryšį. Įsiklausome į klientų poreikius, pastebėjimus, komentarus ir kiekvienoje situacijoje ieškome geriausio klientui sprendimo, taip pat imamės veiksmų, kurie padeda sumažinti žmogiškųjų klaidų riziką bei gerinti mūsų teikiamų paslaugų kokybę ir operatyvumą.

Kartu norime atkreipti dėmesį, kad teisės aktai numato, jog nustatant žalos dydį, draudikai turi vadovautis palyginamuoju metodu, t.y. transporto priemonės vertė prieš eismo įvykį nustatoma atsižvelgiant į rinkoje esančius pasiūlymus įsigyti panašias transporto priemones. Draudimo bendrovės ekspertai ir nepriklausomi vertintojai skaičiavimus atliko skirtingu metu, be to, buvo vertinamos skirtingos rinkoje siūlomos įsigyti transporto priemonės. Žinoma, priklausomai nuo vertinamuoju laikotarpiu esančios situacijos rinkoje galėjo skirtis ir parduodamų transporto priemonių kainos, o tai ir galėjo nulemti apskaičiuotą žalos išmokos skirtumą.

Dar kartą atsiprašome dėl nepakankamai greito žalos bylos administravimo bei dėkojame klientei už jos pastabas, padedančias tobulinti mūsų veiklą.“

Kreipiamės ir  į skaitytojus – turite savo patirčių ir istorijų? Rašykite mums. O gal turite tikrą ir gražią istoriją, kai draudimo bendrovė iš tikrųjų jums padėjo? Laukiame jūsų istorijų.

Laura Čižauskienė

Asociatyvi nuotr.

2 KOMENTARAI

  1. Apie šią draudimo kompaniją tik blogi atsiliepimai. Namuose sudaužiau telefoną, bet turėjau turto draudimą todėl labai nepergyvenau, bet pasirodo klydau…. kadangi telefonas garantinis teko kreiptis į pardavėjus, kad apskaičiuotų žalą. Paskaičiavo -260€. “Compensa ” išmokėjo tik 93€ ir krūvą paaiškinimų kodėl….. Aišku, visą tą laiką vyko ilgas susirašinėjimas , buvo labai daug skambučių ir aiškinimų . Išvada: vengti šios kompanijos!

  2. Draudimo bendroves kiek žinau, prižiūri Lietuvos bankas, bet turbūt niekas nežino ir nesikreipia dėl jų piktnaudžiavimo. Nes kaip nori taip skaičiuoja. Išeina turbūt ryte į lauką, pažiūri iš kur vėjas pučia ir nustato.

Įspėjame: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.