Namo Naujienos

Projektas „Mokomės gyventi sveikai“ jau įpusėtas

168
0
DALINTIS

Marijampolės R. Stankevičiaus pagrindinėje mokykloje tęsiasi projekto Erasmus+ KA2 veiklos įgyvendinimas. Po intensyvių darbų, kuriuos turėjo atlikti projekte „Mokomės gyventi sveikai“ dalyvaujančių šalių  mokiniai ir mokytojai, šalys partnerės Portugalija, Turkija, Danija, Rumunija ir Lietuva susitiko Dr. Antonio Granjo mokykloje, Šaveso (Chaves) mieste, Portugalijoje.

Į šį vizitą, kuris vyko gegužės 14-18 dienomis, buvo išvykę du 7a klasės mokiniai – Arnas Šverčiauskas bei Akvilė Aleksaitė. Mokinius lydėjo pagrindinė šio projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja O. Gluoksnytė bei biologijos ir technologijų mokytoja R. Dijokienė. Po draugiško susipažinimo su mokyklos direktore, mokykla, pačiu miestu prasidėjo veiklos, susijusios su projektu. Visų šalių mokiniai pristatė savo kurtas video knygas, kaip jie įsivaizduoja sveiką gyvenimo būdą, dalinosi patirtimi, kokius patiekalus būtų galima lengvai pasigaminti namuose. Vyko integruota anglų kalbos ir praktinė maisto gaminimo pamoka.  Projekto koordinatorė O. Gluoksnytė pristatė vykdytos apklausos, kurią atliko šalių partnerių mokiniai ir mokytojai, rezultatus. Tai buvo ne tik sausas rezultatų pateikimas, bet ir jų išsami analizė. Mokytojai pristatė patirtis, kurios yra taikomos jų mokyklose, siekiant, kad mokėjimas gyventi sveikai taptų kiekvieno mokinio kasdienine patirtimi. Mokiniai, mokytojai, dirbdami grupėse, aiškinosi, teikė pastebėjimus, analizavo, kas lemia mitybos įpročius bei gyvenimo ypatumus  skirtingose šalyse  ir tarp tos pačios šalies mokinių ir jų tėvų. Savo mokyklos rezultatų analizė bendrame kontekste leido dar kartą peržvelgti  stipriąsias bei silpnąsias puses.

Visą savaitę vyko praktiniai užsiėmimai, įvairios paskaitos: „Skaitymo nauda mūsų sveikatai“, „Viduržemio jūros dieta“. Rudenį planuojama pasidalinti gauta Portugalijos mitybos specialistų patirtimi apie šią dietą, jos siūlomą mitybos ratą (mitybos piramidę). Visi turėjome galimybę pamatyti, kaip į sportinę veiklą yra įtraukiami mokiniai su negalia, kokios sportinės veiklos jiems yra siūlomos, kaip jos pateikiamos, kad net didelę negalią turintis žmogus galėtų jaustis gerai bendrose veiklose. Smagu, kad šio projekto metu vyksta daug praktinių užsėmimų. Visi žaidėme  tinklinį, badmintoną, stalo tenisą, futzalį (sporto šaka, panaši į futbolą, bet žaidžiama su sunkesniu kamuoliu bei šiek tiek skiriasi pačios žaidimo taisyklės), važinėjomės dviračiais, plaukėme baidarėmis, šokome zumbą. Visi projekto dalyviai tikrai buvo nusiteikę sportiškai, tad kasdieniniai žygiai, kurie tęsdavosi  10-15 kilometrų, nekėlė problemų. Jų metu susipažinome su saugomomis teritorijomis, prieskonių auginimu, ragavome skirtingų šaltinių mineralinius vandenis. Miesto centre įsikūrusiame Chaves – Termas & Spa mineralinis vanduo trykšta iš savo gelmių +76°C. Jis naudojamas tiek gėrimui, tiek įvairioms kūno procedūroms.

Visos veiklos vyko anglų kalba. Mokiniai po dienos užsėmimų toliau tobulindavo savo anglų kalbos žinias, bendravimo įgūdžius portugalų šeimose, kurios pasižymėjo dideliu draugiškumu, paslaugumu  bei paprastu  šiltu žmogiškumu. Savaitės pabaigoje projekto dalyviai savo įspūdžius pagal galimybes reiškė angliškai. Džiugu, kad mūsų mokiniai puikiai įsiliejo į bendras veiklas, aktyviai praleido laiką, pažino kraštą ir net davė interviu Portugalijos televizijai.

Susitikimo metu vėlei numatytos naujos veiklos tiek mokytojams, tiek mokiniams. Šis projektas skiriasi nuo kitų tuo, kad veiklos iš anksto neplanuojamos. Mokiniai ir mokytojai atskirose grupėse patys diskutuoja, sprendžia, kokias veiklas ateityje būtų galima įgyvendinti. O jų iki kito susitikimo Kaizerio mieste, Turkijoje, numatyta tikrai daug ir įvairių.

Projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja O. Gluoksnytė

Biologijos ir technologijų mokytoja R. Dijokienė

Įspėjame: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.