Namo Naujienos

Pirkėjai regionuose teigiamai vertina vietos prekybininkų ir ūkininkų bendradarbiavimą

437
1
DALINTIS
A. Tarnauskas / A. Ufarto foto

Regionų parduotuvės vasaros metu itin glaudžiai bendradarbiauja su vietiniais ūkininkais. Taip siekiama, kad produkcija kuo greičiau pasiektų pirkėją. Pasak 11-oje skirtingų Lietuvos regionų išsidėsčiusio parduotuvių tinklo UAB „Gulbelė“ vadovo Arūno Tarnausko, abipusiai parankūs santykiai tarp prekybininkų ir smulkiųjų ūkininkų ne tik padeda operatyviai patenkinti išrankių klientų poreikius, bet ir stiprina vietos bendruomeniškumą ir ekonomiką.

„Regionuose apsipirkimui skiriama šiek tiek daugiau laiko, nei didžiuosiuose miestuose. Mūsų klientai ne tik atidžiai peržiūri specialius pasiūlymus, bet ir analizuoja etiketes bei pasitaria su pardavėjomis. Itin svarbios kaimynų, draugų ar giminių rekomendacijos, todėl pasiūlę kokybišką produktą savaime įsipareigojame užtikrinti jo tiekimą“, – tikina A.Tarnauskas.

Prekybos vietos konkuruoja produktų kainomis ir kokybe

Anot verslininko, patogumas, kokybė ir kaina regionuose yra lemiantys kriterijai pirkėjams renkantis prekes, mat daug ką galima įsigyti turguje ar užsiauginti patiems. Be to, nedidelės regioninės parduotuvės smulkiesiems ūkininkams suteikia galimybę be papildomų tarpininkų parduoti savo derlių. Todėl sezono metu toks operatyvus bendradarbiavimas tampa itin svarbiu veiksniu. Reaguojant į pasiūlą, pirkėjams švieži vaisiai ar daržovės pristatomi tuo metu, kai kaina pati geriausia.

Šakių rajono Liepalotų kaime 38 ha daržovių ūkį jau 6 metus valdantis Tomas Skaizgirys tikina, kad smulkieji ūkininkai nori dirbti ir su didžiaisiais prekybos centrais, tačiau jų galimybės ribotos. Maža to, regionų parduotuvės į kintančią pasiūlą reaguoja žymiai lanksčiau.

„Prekybos centrai reikalauja pastovios produkcijos ištisus metus. Tuo tarpu smulkieji ūkininkai, tokie kaip aš, turi savo asortimentą tik ribotą laiką“, – pasakoja ūkininkas.

Pirkėjai vertina vietinę produkciją

Anot A.Tarnausko, mažosios parduotuvės noriai įsileidžia ūkininkų produktus, tačiau atidžiai stebi pirkėjų reakciją į juos ir teiraujasi nuomonės. Atsižvelgdami į pirkėjų poreikius verslininkai atsirenka ūkininkus, su kuriais nuolat bendradarbiauja. Svarbu ne tik kaina bei kokybė, bet ir paties ūkininko darbo metodika, netgi reputacija.

Ūkininkas T. Skaizgirys taip pat sako, kad šiandien pirkėjai renkasi ne tik šviežią bei kokybišką produktą, bet vis dažniau domisi jo kilme.

„Miestuose ir regionuose pirkėjai ieško produkcijos, užaugintos vietos ūkininko. Vis įdėmiau jie skaito etiketes, domisi produkto kilme. Pavyzdžiui, žmogus nusipirko skanią bulvę: perskaito, kas ją užaugino, ir vėl ieško tokio pat skonio. Tačiau jei gamintojas nenurodytas, jis perka katę maiše – nežino, ką gaus“, – įsitikinęs ūkininkas.

Kaip pastebi kitas Šakių rajono ūkininkas Valdas Juška, atradę jiems patinkančius produktus žmonės nevengia dėl jų važiuoti ir didesnį atstumą.

„Kaip rodo praktika, tiesioginės reklamos mums nereikia, rekomendacijos sklinda iš lūpų į lūpas. Sulaukiame skambučių ir iš kitų miestų. Be to, socialiniai tinklai itin galingi: paskelbiu žinutę, kad jau turiu daržovių, ir žmonės klausia, kokiame prekybos centre galima rasti mano produkcijos. Jie ieško kuo patogesnių būdų apsipirkti“, – pastebi V. Juška.

Sunku patekti į didžiuosius prekybos centrus

Ūkininkų teigimu, didiesiems prekybos tinklams jie per maži, o savarankiškai realizuoti produkciją nėra lengva. Kruopščiai savo kaštus skaičiuojantys ūkininkai renkasi nedideles regionų parduotuves dar ir dėl to, kad išvežiojant produkciją į didžiuosius miestus, žymiai išauga produktų kaina.

Anot T.Skaizgirio, jei ūkininkas neturi nuosavo transporto, bendradarbiavimas su regionų parduotuvėmis ar tinklais yra paprastesnis, nes administravimas ir logistika vyksta toje pačioje vietoje. Tuo tarpu didžiuosius prekybos tinklus pavyksta pasiekti tik sukūrus kooperatyvą, o tam jau reikalingi tarpininkai. Ūkininkas V.Juška antrina, kad pardavimo apimtis ir yra esminis kriterijus, siekiant bendradarbiavimo su prekybos milžinais.

„Didieji prekybos centrai didžiąją dalį produkcijos gauna iš stambių ūkininkų, kurių apyvarta žymiai didesnė, todėl ir kaina žemesnė. Tuo tarpu kokybė lieka paskutinėje vietoje: svarbu parduoti kuo daugiau už žemiausią kainą. Kokybiškas produktas vertas daugiau nei jo savikaina, todėl mums sunkiau realizuoti savo tikslus“, – aiškina V. Juška.

Reikšminga pagalba regiono ekonomikai

Ilgalaikis krašto ūkininkų ir prekybininkų bendradarbiavimas duoda naudos ir bendram regiono vystymuisi.

„Bendradarbiavimas su vietos ūkininkais stipriai prisideda prie krašto ekonomikos skatinimo. Nuolat ieškome naujų galimybių šioje srityje, jaučiame didelį pirkėjų susidomėjimą vietos ūkininkų produkcija“, – sako regioninių parduotuvių tinklo „Gulbelė“ savininkas A.Tarnauskas.

Pasak jo, tokiu būdu pirkėjui atsiranda galimybė geriau pažinti atskirų regionų ypatumus bei atrasti naujus skonius. Tai tarsi krašto ambasadorystė, tik žymiai patogesnė ir artimesnė eiliniam pirkėjui.

UAB „Gulbelė“ informacija

1 komentaras

Įspėjame: komentuokite atsakingai, galėdami įrodyti savo teiginius. Melagingi teiginiai ar šmeižtas užtraukia baudžiamąją atsakomybę ne redakcijai, o komentaro autoriui.